Cambeeld 23-05-2026
Tijdens en na het opbouwen van de nieuwe stellage op de Morteltoren hebben we de valken een paar dagen niet meer voor de cam gezien. Vanochtend vroeg zat daar BUS opeens op de rand van en even in de nestkast. Nog maar eens kijkend wat er dan toch mis zou zijn aan het kuiltje waar toch makkelijk een paar eitjes hadden gepast... bij het opschonen van het ukkiehoekje blijft er wat aan zijn snavel plakken dat er niet heel gemakkelijk afgaat. Tsja het leven van een slechtvalk gaat nu eenmaal niet altijd even gemakkelijk ;)
Voor wie zich afvraagt waarom er zoveel gebouwen zijn geblurred? Dat vraag ik me ook af. Spelen er zich mysterieuze zaken af in de landelijke omgeving van De Mortel? Kunnen er invallen verwacht worden van de FIOD, douane, politie en belastingdienst? Zijn de boeren bang dat ze bezoek gaan krijgen van activisten van XR? Of zijn de gebouwen door Defensie ingepikt als geheime MOB opslagplaatsen? Liggen daar de kernkoppen opgeslagen die voorheen in Boekel naast de weg lagen?















